وزیر راه و شهرسازی گفت:با وجود انجام عملیات اجرایی در 145 جبهه و بکارگیری بیش از سه هزار و 500 نفر نیروی انسانی، تکمیل آزاد راه تهران- شمال به بزرگترین کارگاه سازندگی در ایران تبدیل شده است.
به گزارش ندای گیلان، «عباس آخوندی» امروز شنبه در بازدید معاون اول رئیس جمهوری از آزاد راه تهران- شمال افزود: در منطقه یک همه کارگاه ها به صورت پرتلاش فعالند و تلاش می کنیم قطعه نخست در کمتر از 40 کیلومتر برای استفاده مردم آماده شود.
وی اظهار داشت: در منطقه 2 نیز کار آغاز شده و منتظر نمانده ایم عملیات اجرایی منطقه یک این آزادراه به پایان برسد؛ اکنون پیشرفت فیزیکی تونل شرقی البرز به بیش از 47 درصد رسیده است.
آخوندی با بیان اینکه وجود تونل های بزرگ اصلی ترین بحث در منطقه 2 آزاد راه است، ادامه داد: بزرگترین تونل ایران به طول 6 هزار و 400 متر در این قطعه قرار دارد و برای آماده سازی تونل های این آزاد راه 10 برابر بیش از حد متوسط عملیات لاینینگ انجام می شود.
وی گفت: همزمان با منطقه 2 کار خود را در منطقه 3 نیز آغاز خواهیم کرد، اما کار در این منطقه بسیار سخت بوده و پیچیدگی های زیادی دارد؛ برای بررسی های مسائل مهندسی و تامین مالی و اجرای عملیات آن با یک شرکت کره ای و سه شرکت چینی در حال مذاکره هستیم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه زیادی که در آزاد راه تهران- شمال انجام می شود، مقوله معماری آن از اهمیت زیادی برخوردار است و برای نخستین بار معماری مسیر و ایمنی بسیار بالای آن مورد توجه قرار گرفته است.
آخوندی تاکید کرد، استفاده از فناوری های جدید بویژه پوشش بتنی در این آزادراه مورد توجه قرار گرفته است که هزینه های نگهداری راه را بسیار پایین می آورد./ایرنا
آخوندی با بیان اینکه وجود تونل های بزرگ اصلی ترین بحث در منطقه 2 آزاد راه است، ادامه داد: بزرگترین تونل ایران به طول 6 هزار و 400 متر در این قطعه قرار دارد و برای آماده سازی تونل های این آزاد راه 10 برابر بیش از حد متوسط عملیات لاینینگ انجام می شود.
وی گفت: همزمان با منطقه 2 کار خود را در منطقه 3 نیز آغاز خواهیم کرد، اما کار در این منطقه بسیار سخت بوده و پیچیدگی های زیادی دارد؛ برای بررسی های مسائل مهندسی و تامین مالی و اجرای عملیات آن با یک شرکت کره ای و سه شرکت چینی در حال مذاکره هستیم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه زیادی که در آزاد راه تهران- شمال انجام می شود، مقوله معماری آن از اهمیت زیادی برخوردار است و برای نخستین بار معماری مسیر و ایمنی بسیار بالای آن مورد توجه قرار گرفته است.
آخوندی تاکید کرد، استفاده از فناوری های جدید بویژه پوشش بتنی در این آزادراه مورد توجه قرار گرفته است که هزینه های نگهداری راه را بسیار پایین می آورد./ایرنا
http://www.nedayegilan.ir/?p=69364
Saturday, 30 November , 2024