معاون عمرانی استانداری گیلان گفت: برای جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در ۱۱ شهرستان گیلان به اعتبارات ملی و مشارکت بخش خصوصی نیاز است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،معاون عمرانی استانداری گیلان در جلسه پدافند غیرعامل با موضوع جمع آوری سنبل آبی و لایروبی آب بندان‌ها در صومعه‌سرا با بیان اینکه ۱۱ شهرستان گیلان در گیر گیاه مهاجم سنبل آبی هستند ، گفت: برای جمع‌آوری این گیاه مهاجم از پهنه‌های آبی استان به اعتبارات ملی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی نیاز است.

موسی فکور با بیان اینکه بخش خصوصی با استفاده از تکنولوژی جدید، علاوه بر جمع آوری سنبل آبی، رودخانه‌ها را هم لایروبی می‌کنند ، افزود: برای تسریع در کار، دستگاه‌های اجرایی باید روند اداری را کاهش و امور را با موافقت مراجع قضائی با سرعت بیشتری اجرا کنند.

وی اضافه کرد: لایروبی آب بندان‌های گیلان هم در دستور کار استانداری قرار دارد تا در فصل زراعی از این منابع آبی استفاده شود.

اسفندیار جوشن فرماندار صومعه‌سرا هم در این نشست با بیان اینکه ۱۱ روستای حاشیه تالاب صومعه‌سرا و ۵ رودخانه قرابا، چکووَر، هِندِخاله، صوفیانده و اسپند این شهرستان در گیر گیاه مهاجم سنبل آبی است، گفت: عملیات جمع آوری سنبل آبی از هفته گذشته با استفاده از بیل مکانیکی دکل بلند در این شهرستان آغاز شده است.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و معاون عملیات سپاه قدس گیلان هم در این نشست دیدگاه‌های خود را در خصوص لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی، استفاده از اعتبارات ویژه، تشکیل قرارگاه زیستی و بسیج عمومی، همکاری دهیاران و شورا‌های اسلامی با مشارکت بخش خصوصی در جمع آوری و پاکسازی کامل آب بندان‌ها و رودخانه‌ها و احیای تالاب گیلان بیان کردند.