سخنگوی مجلس و نماینده مردم شهرستان رودسر در مجلس شورای اسلامی گفت : منطقه آزاد انزلی نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد گیلان دارد اگر به درستی فعالیت شود و بیشتر در زمینه ی مسایل اقتصادی پیش رود و اشتغال و صادرات را گسترش دهد .
اسدالله عباسی ( سخنگوی مجلس و نماینده ی مردم شهرستان رودسر در مجلس شورای اسلامی)  در گفتگوی اختصاصی با ندای گیلان از رشت، در خصوص نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه  استان ، اظهار داشت : منطقه  آزاد انزلی نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد گیلان دارد اگر به درستی فعالیت شود و بیشتر در زمینه ی مسایل اقتصادی پیش رود و اشتغال و صادرات را گسترش دهد .
 
وی با بیان اینکه بحث توسعه منطقه  آزاد به سایر سواحل گیلان مطرح است ، گفت : گیلان با داشتن نوار ساحلی طولانی این قابلیت را دارد که در محدوده  منطقه  آزاد قرار گیرد بمانند منطقه ی آزاد اروند که وسعت آن بسیار زیاد است و منطقه  آزاد انزلی نیز در حال رشد و شکوفایی می باشد و اقدامات خوبی تا کنون در زمینه ی زیر ساخت ها و بحث های گردشگری و جذب سرمایه گذار صورت گرفته است.
 
عباسی ادامه داد : اگر محدوده  منطقه  آزاد انزلی به سمت رودسر و آستارا ادامه یابد یکپارچگی سبب می شود که موقعیت استراتژیک بالقوه ای که این منطقه در حال حاضر دارد به بالفعل تبدیل شود و حایز اهمیت خواهد بود .
 
  عباسی در خصوص عملکرد دکتر مسرور در طول سالهای مدیریت بر منطقه آزاد انزلی گفت : ایشان تلاش خوبی داشتند و در کار خود موفق بوده اند اما به تنهایی نمی توانیم صفر تا صد فعالیت ها را بر عهده ی مدیر عامل قرار دهیم بلکه ظرفیت مدیران اجرایی، نمایندگان و سازمانهای مردم نهاد موجب می شود که اراده ی ملی و فرا استانی شکل بگیرد و سرعت اقداماتی که باید در خصوص منطقه ی آزاد انجام شود تا به چشم انداز مورد نظر برسد ، سرعت یابد.