انیمیشن سینمایی «پاندای کونگفوباز ۳» محصول کمپانی سینمایی «دریم ورکس» در صدر گیشه سینماهای آمریکای شمالی ایستاد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، انیمیشن سینمایی «پاندای کونگفوباز ۳» به کارگردانی مشترک «الکساندرو کارلونی» و «جنیفر یو»، با ۴۱ میلیون دلار فروش در صدر گیشه سینماهای آمریکای شمالی ایستاده است.

این انیمیشن که در ادامه دو انیمیشن قبلی «پاندای کونگفوباز» ساخته شده، محضول کمپانی «دریم ورکس» است.

در این انیمیشن بازیگران مطرحی چون «جک بلک»، «جکی چان»، «برایان کرانستون»، «داستین هافمن»، «جی.کی.سیمونز» و «آنجلینا جولی» به جای شخصیت‌های اصلی، صداپیشگی کرده‌اند.

انیمیشن «پاندای کونگفوباز ۳» با ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، بیشترین میزان فروش را در سینماهای چین داشته است.

فیلم سینمایی «از مرگ جسته» به کارگردانی «آلخاندرو گونزالس ایناریتو» و بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» که یکی از شانس‌های برتر جوایز اسکار امسال است، با فروش کلی ۱۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در آمریکای شمالی، طی تعطیلات سه روز گذشته به جایگاه دوم جدول فروش سقوط کرده است. فروش جهانی این فیلم حدود ۲۷۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش داشته است.

فیلم سینمایی «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»، هفتمین قسمت از سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» که در هفتمین هفته از اکران خود در آمریکا شمالی به فروش ۸۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار رسیده است، اکنون در جایگاه سوم جدول فروش قرار دارد.

فیلم حادثه‌ای «بهترین ساعت» محصول کمپانی «والت دیزنی» و با بازی «کریس پاین» با ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش از ۳ هزار و ۱۴۳ سالن نمایش، در جایگاه چهارم و فیلم اکشن و حادثه‌ای «سواری با هم ۲» با ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش در جایگاه پنجم جدول قرار گرفته است.

میزان فروش ۱۲ فیلم پرفروش گیشه سینمای هالیوود نسبت به زمانی مشابه در سال میلادی گذشته ۲۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/J2P22U