رئیس فدراسیون فوتبال گفت: گزارش مجلس به کلیات پرداخته است که مصداق آن صحبت‌های یکسری حرف‌ها بوده که چیز تازه‌ای نیست و بازگو شده است، در این مورد سندی وجود ندارد و اگر سندی باشد رکن قضایی فدراسیون با آن برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی کفاشیان در گفت و گو با رادیو ورزش اظهار داشت: دو جلسه را در قطر برگزار کردیم، یک جلسه برای جام ملت‌های آسیا 2019 در امارات که آخرین گزارش‌ها ارائه شد و یک جلسه هیأت رئیسه آسیا برگزار شد که مباحثی در آن صورت گرفت، از جمله اینکه بازی‌ها در کشور ثالث برگزار شود که این یک موضوع بدعتی بود که خارج از اساسنامه فیفا و ای اف سی است و گفتیم اگر هر کشوری به هر دلیل مسائل سیاسی را در فوتبال دخالت می‌دهد و بخواهد منازعاتی داشته باشد آن را در فوتبال دخالت داده و این بدعت می‌شود و کار درستی نیست.

وی ادامه داد: در این خصوص 2 ماه مسابقات را به تأخیر انداختیم و درخواست امارات و تیم ملی نیز قبول نشد. باید تا 2 ماه صبر کنیم و اصرارمان این است که بازی‌ها در ایران باشد اما اگر به هر دلیلی نشد باید یا بازی‌ها در کشوری بی طرف باشد و یا ببینیم چه اتفاقی می‌‌افتد.

کفاشیان درخصوص مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال و تأخیر در آن و اینکه آیا می توان در به عنوان سرپرست باشد یا خیر گفت: اساسنامه به این شکل است که پس از 4 سال دیگر توسط سرپرست اداره نمی شود و بالاترین مرجع تصمیم گیرنده در این خصوص مجمع فدراسیون است. ما باید مجمع را برگزار می‌کردیم تا تعیین تکلیف شود اما چون مجمع به پایان سال موکول شد تصمیم گیری شد تا این انتخابات دو ماه بعد برگزار شود.

وی افزود: لذا سرپرست را باید کنار گذاشت و اصولا حکم فدراسیون را مجمع می‌دهد نه فرد خاصی چون اساسنامه فدراسیون فوتبال متفاوت است با سایر فدراسیون‌ها که وزیر بخواهد رئیس را تغییر بدهد. در واقع اگر تغییراتی باشد باید با حکم مجمع باشد. اگر رئیس استعفا بدهد یا فوت کند این نایب رئیس است که وظیفه سرپرستی را به عهده خواهد داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد گزارش مجلس گفت: گزارشی که در خصوص فوتبال ارائه شد یک گزارش کلی بود که خیلی از موارد، استناداتی که ثابت کند فساد صورت گرفته، نیست اما هرجایی هم فساد بوده توسط رکن قضایی فدراسیون برخوردها انجام شده است. در حال تهیه پاسخی هستیم تا اگر نیاز بود به قوه قضاییه و مجلس ارسال کنیم که حتی در صحن قرائت شود. این گزارش مجلس به کلیات پرداخته است که مصداق آن صحبت‌های یکسری حرف‌ها بوده که چیز تازه‌ای نیست و بازگو شده است. در این مورد سندی وجود ندارد و اگر سندی باشد رکن قضایی فدراسیون با آن برخورد می‌کند. تمام این موارد در فدراسیون رصد می‌شود و نمونه‌های آن را دیده‌ایم.

وی در خصوص انتخابات فیفا گفت: الان چند نفر نامزد هستند و 6 یا 7 اسفند انتخابات برگزار می‌شود. آنچه که مدنظر آسیا و ما قرار دارد، شیخ سلمان است که هم آسیا را می‌شناسد و اگر یک فرد از آسیا رئیس فیفا شود یک حسن برای فیفا است که یک آسیایی در این سمت باشد. در واقع حمایت ما شیخ سلمان است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/GK20QE