میثم دریارو گفت: متاسفانه حریق فوق از آرایشگاه میانی آغاز شد و سقف‌های بهم چسبیده و عدم وجود آتش‌بند، سبب گسترش حریق و انتقال آتش به سایر مغازه‌ها، بویژه دهیارایی و دفتر شورای روستا شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری آستانه‌اشرفیه؛ در ساعت ۲۱:۲۷ امشب گزارش آتش‌سوزی ۷ باب مغازه در روستای چورکوچان به مرکز کنترل ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری آستانه‌اشرفیه اطلاع داده شد که با توجه به گزارشات واصله، حجم زیاد آتش، اهمیت و حساسیت موضوع، بلافاصله ۱۵مامور این سازمان همراه با سه دستگاه خودروی آتش‌نشانی از ایستگاه مرکزی و شماره۲ و همچنین یک خودروی آبرسان از بخش رودبنه به محل حادثه اعزام و به عملیات اطفاء حریق پرداختند.

میثم دریارو علت این حادثه را در دست بررسی دانست و افزود: متاسفانه حریق فوق از آرایشگاه میانی آغاز شد و سقف‌های بهم چسبیده و عدم وجود آتش‌بند، سبب گسترش حریق و انتقال آتش به سایر مغازه‌ها، بویژه دهیارایی و دفتر شورای روستا شده است.

وی افزود: با عکس‌العمل سریع، عملیات هجومی، هوشیاری و تلاش بی‌وقفه، نفسگیر و طاقت فرسای همکاران عزیزم در سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری آستانه‌اشرفیه، حریق در کمتر از ۳۰ دقیقه مهار و از گسترش آتش‌سوزی، انفجار موتورسیکلت واقع در آرایشگاه و ایجاد هرگونه حوادث احتمالی، جلوگیری بعمل آمد.

در این حریق، چهار باب مغازه‌ها به طور کامل تخریب شده و آرایشگر مصدوم به دلیل شدت جراحت وارده، توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده است.

عملیات کاوش و لکه‌گیری این حریق همچنان نیز ادامه دارد.