به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت: قطار جدید در ایستگاه های بین تبریز و جلفا توقف نمی کند و به طور مستقیم گردشگران را از تبریز به جلفا و بالعکس منتقل می کند. با اضافه شدن این رام قطار، ظرفیت جابجایی مسافر در مسیر تبریز-جلفا به یک […]
ایستگاه های بین تبریز و جلفا توقف نمی کند و به طور مستقیم گردشگران را از
تبریز به جلفا و بالعکس منتقل می کند. با اضافه شدن این رام قطار، ظرفیت
جابجایی مسافر در مسیر تبریز-جلفا به یک هزار و ۳۳۰ نفر در روز افزایش پیدا
کرده است.
وی تاکید کرد: منطقه آزاد ارس امسال نیز میزبان خیل عظیمی از گردشگران
نوروزی است و برنامه های متنوع و شادی از طرف سازمان منطقه آزاد ارس برای
استفاده گردشگران در حال اجراست.
قطار اول تبریز – جلفا راس ساعت 8:15 از تبریز به سمت جلفا حرکت کرده و
ساعت برگشت قطار نیز 19 تعیین شده است. قطار دوم نیز راس ساعت 8:45 از
تبریز حرکت کرده و ساعت 19:40 نیز از جلفا به سمت تبریز برمی گردد.
قطار دوم تبریز –جلفا به همت سازمان منطقه آزاد ارس، راه اندازی شده است و مسافرت با این قطار، همانند قطار اول رایگان است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تقویت
قطارهای حومهای یکی از اولویتهای حملونقل ریلی در استان است، گفت:
خوشبختانه استقبال خوبی از این قطارها در مسیر تبریز به جلفا و تبریز به
آذرشهر شده و راهاندازی قطارهای حومهای تبریز- مراغه، تبریز- سهند و
بستانآباد- سراب نیز جزو برنامههای راهآهن آذربایجان است.
محمد صادق پور مهدی در بازدید از ایستگاه راه آهن تبریز
در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر پروژههای خوبی در هر دو بخش
ریلی و جادهای در حال اجراست که بهرهبرداری از آنها میتواند در سهولت
رفتوآمدهای مردم و همچنین رشد صنعت حملونقل و توسعه صنعت گردشگری تأثیر
بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به وجود 100 کیلومتر خط آهن در محدوده راهآهن آذربایجان،
گفت: با بهرهبرداری از راهآهن تبریز- میانه، 140 کیلومتر دیگر به این
مسیر ریلی اضافه میشود.
وی افزود: با بهرهبرداری از این پروژهها، تنها مسیری که از خط آهن
بینصیب میماند محور تبریز- اهر است که با توجه به وجود معادن مختلف در
منطقه اهر و ورزقان، ایجاد خط آهن در این محور نیز بهصرفه است.
پورمهدی گفت: در سطح دنیا، معادن یکی از بهرهبرداران مهم راهآهن هستند
و امیدواریم با راهاندازی خط آهن در محور تبریز- اهر بتوانیم ضمن سهولت
حملونقل مسافری، شاهد توسعه حملونقل باری و در نتیجه توسعه صنایع معدنی
در این منطقه باشیم.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آزادراه تبریز- مرند-
بازرگان نیز گفت: این پروژه در محور تبریز تا صوفیان کاملاً فعال است و با
اتمام این محور، ادامه آن تا مرند اجرا خواهد شد و برای محور مرند تا
بازرگان نیز با سرمایهگذار بخش خصوصی مذاکرات انجام شده و امیدواریم
سریعاً به نتیجه برسیم.
وی از آغاز تملک اراضی برای اجرای کمربندی جنوبی تبریز به موازات
بزرگراه شهید کسایی نیز خبر داد و گفت: این پروژه به طول 24 کیلومتر در شش
باند، آزادراه تبریز- زنجان را به بزرگراه تبریز- مرند متصل میکند و برای
اجرای آن در مدت سه سال، بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار پیشبینی شده
است.
پورمهدی افزود: آزادراه مراغه- هشترود نیز به طول 105 کیلومتر توسط چهار
پیمانکار در حال اجراست و امیدواریم در سال جاری یک قطعه از آن را به زیر
بار ترافیک ببریم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کارهای خوبی در بخش آزادراهی استان در حال
انجام است که بهرهبرداری از آنها میتواند در سهولت رفتوآمدهای مردم و
همچنین رشد صنعت حملونقل و توسعه صنعت گردشگری تأثیر بسزایی داشته باشد.
پورمهدی ادامه داد: صنعت گردشگری استان رفتهرفته مسیر خود را پیدا
میکند و آنچه در این میان بسیار حائز اهمیت است معرفی ظرفیتهای گردشگری
استان به گردشگران داخلی و خارجی است.
وی افزود: رسانهها نقش مهمی در این زمینه برعهده دارند و یکی از مواردی
که بنده بارها بر آن تأکید کردهام تهیه کلیپهای یکدقیقهای از
ظرفیتهای گردشگری و نقاط دیدنی استان و اطلاعرسانی آن در رسانهها و فضای
مجازی است.
Wednesday, 22 January , 2025