جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان از آغاز ثبت‌نام متقاضیان شرکت در پیاده‌روی اربعین از روز یکشنبه (فردا) همزمان با نخستین روز از ماه محرم خبر داد و گفت: ۱۷ کمیته ستاد اربعین گیلان برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران درحال فعالیت مستمر هستند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد احمدی ادیب جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به آغاز ثبت‌نام متقاضیان شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی، اظهار کرد: ثبت نام از متقاضیان همزمان با آغاز ماه محرم از روز یکشنبه ۱۷ تیر در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ثبت‌نام متقاضیان تشرف به کربلا در ایام اربعین از طریق سامانه سماح تصریح کرد: آن دسته از هم‌استانی‌های عزیز که قصد تشرف به کشور عراق برای شرکت در پیاده‌روی باشکوه و معنوی اربعین را دارند حتما باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و با انتخاب بسته‌های بیمه‌ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه خود را تحت پوشش خدمات قرار دهند.

احمدی ادیب رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توصیه‌های کنسولی و امنیتی، موارد آموزشی و مطالعه دقیق آن‌ها را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: ثبت دقیق شماره تلفن همراه هر یک از زائران در اطلاع‌رسانی‌های مهم و ضروری، امور گمشدگان و ارتباط هم گروهی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه زائرانی که قصد عزیمت به صورت گروهی را دارند حتماً به صورت گروهی ثبت‌نام نمایند، گفت: ثبت نام گروهی در اطلاع رسانی هم گروهی‌ها، امور گمشدگان و … بسیار مؤثر خواهد بود.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است، افزود: آن‌دسته از متقاضیان محترم که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام نمایند.

جانشین دبیر ستاد اربعین گیلان خاطرنشان کرد: داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است و در صورت عدم اعتبار باید نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

احمدی ادیب افزود: مردم شریف و ولایتمدار گیلان از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه زیارتی می‌توانند به اداره گذرنامه مرکز استان و شهرستانهای بندرانزلی لاهیجان و آستارا مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: زائران گرامی قبل از شروع ثبت نام تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه جهت عزیمت تا مرز و نیز مرز خروجی و ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت نمایند.