رییس اداره حفاظت محیط زیست ماسال از آموزش چهره به چهره ضرر‌های آتش زدن کاه کلش یا بقایای گیاهی شالیزار‌ها در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از ماسال،حمید سلطانخواه گفت: ماموران یگان حفاظت کار آموزش چهره به چهره کشاورزان را در محافل عمومی و محل تجمع مردم در سطح شهر مانند نانوایی‌ها را با هدف آگاهی بخشی در خصوص خسارت‌های آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت برنج انجام دادند.

وی همچنین از نصب پوستر‌های هشدار دهنده در خصوص ممنوعیت آتش زدن کاه و کلش و ضایعات کشاورزی در نانوایی‌های شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به اشتغال مردم شهرستان ماسال به دامداری و نیاز به کاه برای تغذیه دام، کشاورزان باید برای رونق این صنعت و حفظ سلامت محیط زیست و مردم همکاری‌های لازم را انجام دهند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ماسال گفت: آتش زدن کاه و کلش به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۰ قانون هوای پاک، به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی هوا جرم محسوب می‌شود.

حمید سلطانخواه افزود: سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی علاوه بر آلودگی هوا، سبب نابودی مواد آلی و مغذی در خاک شده و به دلیل آسیب رساندن به محیط زیست سبب نابودی موجودات زنده درون خاک می‌شود.

وی از مردم خواست درصورت مشاهده سوزاندن کاه و کلش ، مورد را به پاسگاه شبانه روزی سرمحیط بانی محیط زیست شاندرمن به شماره تلفن ۰۱۳۴۴۶۵۱۳۸۰ اطلاع دهند.