رییس کل دادگستری گیلان گفت: پس از روشن شدن ابعاد و علت حادثه حریق بیمارستان قائم(عج) رشت با مسببان و اهمال کنندگان برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی حین بازدید از بیمارستان قائم (عج) با ابراز تأسف از این حادثه تلخ آتش سوزی، به خانواده‌های سوگوار تسلیت گفت و برای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی و اظهار کرد: در همان ساعات اولیه وقوع حادثه، گروه قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به سرپرستی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و بازپرس برای بررسی علت حادثه در محل حاضر شدند.

رئیس شورای قضائی گیلان گفت: پزشکی قانونی ضمن تحویل اجساد فوت شدگان حادثه، علت فوت را بررسی و خدمات لازم به مصدومان را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به انتقال سریع بیماران این بیمارستان به دیگر بیمارستان‌ها گفت: از ۱۴۳ بیمار بستری، ۱۲۰ نفر به بیمارستان‌های دولتی منتقل شده و بقیه هم به کمک خانواده‌های خود به دیگر بیمارستان‌ها هدایت شدند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی تعداد فوت شدگان این آتش سوزی را طبق آخرین آمار ۸ نفر اعلام کرد و افزود: بیشتر فوت شدگان در بخش آی سی یو در طبقه همکف بستری بودند.

وی با تاکید بر بررسی سریع علت حادثه و علت فوت بیماران، اضافه کرد: سازمان آتش نشانی باید با فوریت علت آتش سوزی را اعلام کرده و پزشکی قانونی نیز علت دقیق فوت این بیماران را مشخص کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شهروندان اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی افزود: قاضی ویژه‌ای برای رسیدگی به این حادثه معین شده که پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببان و اهمال کنندگان، برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مکان‌های پُرازدحام باید پیش بینی‌های امنیتی لازم و مقررات ایمنی ساختمان‌ها رعایت شود، اضافه کرد: رعایت استاندار در تأسیسات و همچنین نظارت مستمر بر موارد ایمنی، از موارد ضروری برای پیشگیری از چنین حادثه‌های است.