فرمانده انتظامی گیلان گفت: بیش از ۷ هزار نفر فردا جمعه هشتم تیر برای تأمین، حفظ نظم و امنیت انتخابات در استان همکاری می‌کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سردار عزیزاله ملکی با اشاره به اهمیت برقراری تأمین امنیت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: ۷ هزار و ۴۰۷ نفر نیرو‌های انتظامی برای تأمین و حفظ نظم و امنیت انتخابات در گیلان آماده انجام وظیفه هستند.
وی ضمن قدردانی از همکاری نیرو‌های بسیجی و سپاه با مجموعه انتظامی برای برقراری نظم و امنیت درشعب اخذ رأی تاکید کرد: پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت در شعبه‌های رأی گیری قاطع و قانونی برخورد خواهد کرد.
فرمانده انتظامی گیلان تعداد کل صندوق‌های اخذ رأی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان را ۲ هزار و ۶۸۸ شعبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲ هزار و ۳۱۰ شعبه ثابت و ۳۷۸ شعبه سیار است.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۴۷ نیروی پلیس مسئولیت تأمین حفظ نظم و امنیت انتخابات را برعهده دارند گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی سپاه و بسیج نیز در با پلیس همکاری خواهند داشت.
وی از تمهیدات لازم در کلانتری‌ها، گشت‌های انتظامی، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی در روز برگزاری انتخابات خبرداد و افزود: انتخابات مظهر تحقق مردم سالاری دینی و نقش مهمی در آینده کشور و جمهوریت نظام دارد و خاری در چشم دشمنان نظام و انقلاب است.
سردار ملکی با تاکید بر اینکه ایجاد هرگونه تجمع، ناهنجاری و راه اندازی کاروان‌های تبلیغات از سوی هواداران نامزد‌ها و تجمع و تبلیغ در محل شعب اخذ رأی ممنوع است از شهروندان خواست، هرگونه تخلفات انتخاباتی را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.