مدیرکل صمت گیلان گفت: برای ساماندهی حوزه عرضه و برخورد با اخلالگران نظم بازار ۲ هزار۹۵ پرونده تخلف صنفی در استان تشکیل شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،تیمور پورحیدری با بیان اینکه ازابتدای امسال تاکنون از ۱۰ هزار و ۷۲۱ واحد صنفی استان بازدید شده است، گفت: این بازرسی‌ها با هدف کنترل بازار در بخش‌های مختلف به ویژه تامین کالا‌های اساسی بود که هفتگی و روزانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر تامین و توزیع انواع کالا‌های اساسی پرمصرف ، برای ساماندهی حوزه عرضه و برخورد با اخلالگران ، ۲ هزار ۹۵ پرونده تخلف در این بازرسی‌ها تشکیل شده است، افزود: برای این تعداد واحد‌های صنفی متخلف ۳۱۳ میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال پروند جریمه تشکیل شده است.

مدیرکل صمت گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار و ارزیابی انجام گرفته سازمان برنامه و بودجه ، در۲ ماه گذشته نرخ تورم نقطه‌ای گیلان از میانگین کشوری پایین ترآمده است.

تیمور پورحیدری با اشاره به اینکه تخلفات حوزه مسکن و املاک از خرداد پارسال تا کنون ۴۴۹ میلیارد ریال بوده است افزود: بیش از هزار و ۱۱۴ فقره پرونده برای متخلفان بازار مسکن و مشاوران املاک با بیش ۱۰ هزار بازرسی تشکیل شده وپرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به شروع جابجایی اجاره نشینان و افزایش خرید و فروش املاک روند نظارتی در این فصل تشدید خواهد شد.