فرمانده انتظامی آستارا از توقیف یک دستگاه خودروی سمند با 16 میلیون و 800 هزار ریال خلافی در این شهرستان خبر داد.

ندای گیلان:فرمانده انتظامی آستارا از توقیف یک دستگاه خودروی سمند با 16 میلیون و 800 هزار ریال خلافی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رحیم مهدی زاده گفت: ماموران ایستگاه بازرسی سه راهی قلعه حین کنترل محور مواصلاتی آستارا به اردبیل به یک دستگاه سمند مشکوک شده و این خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی مدارک راننده و پس از استعلام از طریق سامانه متوجه شدند که این راننده 16 میلیون و 800 هزار ریال جریمه معوقه دارد.

وی اضافه کرد: در همین راستا و بر اساس ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی رانندگی ، خودرو با خلافی بیش از 10 میلیون ریال تا زمان پرداخت جریمه توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ مهدی زاده در ادامه با توصیه شهروندان و مسافران به قانون مداری و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، یادآور شد: بر اساس ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی رانندگی چنانچه خودرویی دارای جریمه پرداخت نشده به مبلغ بیش از 10 میلیون ریال باشد ، خودرو توقیف و راننده آن به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی گفت: پیش از این نیز به ترتیب در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه سال جاری یک دستگاه پژو 405 با خلافی 11 میلیون و 800 هزار ریال و یک دستگاه پژو 206 با خلافی 14 میلیون و 800 هزار ریال در شهرستان آستارا توقیف شده بود.

شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.