رئیس کل دادگستری گیلان گفت: برای جلوگیری از تضییع و احقاق حقوق عامه، از برداشت‌های غیر قانونی شن و ماسه جلوگیری می‌کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، با حضور رییس کل دادگستری گیلان در سنگر، موضوعات برداشت غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه سفیدرود، موانع تولید برخی کارخانجات شهر صنعتی سنگر و مشکلات مردم قاضیان سنگر در خصوص دریافت سند زمین‌های کشاورزی در سواحل سفیدرود با شرکت آب منطقه‌ای گیلان بررسی شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه برداشت‌های غیرمجاز و بدون ضابطه از بستر رودخانه سفیدرود مشکلات زیست محیطی و کشاورزی برای مردم ایجاد می‌کند، افزود: دادگستری گیلان برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم، از این برداشت‌های غیر قانونی جلوگیری می‌کند و همواره برای احقاق حقوق عامه در کنار مردم خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای این که در امر ساخت و ساز در استان مانعی ایجاد نشود، می‌توان با نظر کارشناسان، برای تامین مصالح ساختمانی از ظرفیت سد‌ها استفاده کرد.

رئیس دادگستری گیلان گفت: برای تحقق شعار سال، رفع موانع تولید برخی کارخانجات بزرگ مانند فولاد خزر که مدتی است با چالش مواجه شده اند و اشتغال پایدار، دادگستری گیلان همواره از تولید کنندگان حمایت کرده و از هیچ کوششی برای رفع این موانع دریغ نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه آب منطقه‌ای گیلان در سال‌های گذشته در ۱۱ پلاک از زمین‌های حاشیه سفیدرود از منجیل تا دریا اقدام به دریافت سند کرد که موجب نارضایتی مردم ساکن منطقه در سنگر شده، به مردم اطمینان داد این حق ضایع شده با همکاری وزارت نیرو و آب منطقه‌ای گیلان به مردم بازگردانده خواهد شد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی همچنین با قدردانی از کارکنان دادگستری سنگر گفت: دادگستری سنگر در رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و قضایی، صلح و سازشِ ۳۸ درصدی پرونده‌های وارده و جلوگیری از اطاله دادرسی، رتبه نخست ارائه خدمات به شهروندان در گیلان را به خودش اختصاص داد.