استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم سمن‌ها در جامعه و ارتباط آنان با مردم، گفت: فعالان سازمان‌های مردم نهاد در عرصه انتخابات موثر هستند و در زمینه آگاهی بخشی به جامعه در این حوزه تلاش کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی امروز در نشست فعالان اجتماعی و سمن‌ها در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه مردم حق انتخاب دارند و انتخابات برجسته‌ترین مظهر مشارکت مردم در عرصه سیاسی است و باید همه از این حق خود استفاده کنند، اظهار داشت: انتخاب فرد اصلح برای مدیریت اجرایی کشور بسیار مهم است و رئیس جمهور باید باصلابت و اقتدار ساختارها را بشناسد، کار اجرایی کند و در سختی‌ها و پیچ‌های تاریخی مدیریت مناسب داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مهم سمن‌ها در جامعه و ارتباط آنان با مردم، گفت: باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود و فعالان سازمان‌های مردم نهاد در عرصه انتخابات موثر هستند و در زمینه آگاهی بخشی به جامعه در این حوزه تلاش کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مقدمات برگزاری انتخابات پرشور در گیلان فراهم شده‌ است، افزود: مردم با حضور گسترده خود در انتخابات هشتم تیرماه مانند همیشه توطئه‌های دشمنان را نقش برآب خواهند کرد.

عباسی با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد حلقه‌های میانی برای رفع مشکل مردم هستند، گفت: سمن‌ها در شناسایی مشکلات و انتقال آن به مسئولان مربوطه برای رفع مسائل نقش مهمی دارند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اعتمادسازی و نشاط جامعه بیان کرد: نشاط اجتماعی از جمله اولویت‌ها است که در این ارتباط برگزاری جشنواره‌های مختلف در گیلان بدین منظور مهم است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهید رئیسی با خدمات صادقانه و کار جهادی امید را در مردم زنده کرد و یاس و ناامیدی که دشمنان در کشور القا کرده بودند را به آنان برگرداند، تصریح کرد: در دولت رئیس جمهور شهید در بخش‌های زیرساختی، اقتصاد، کنترل تورم، کاهش نقدینگی و جبران عقب ماندگی‌ها اقدامات ارزشمندی انجام شده‌ است.