مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی روز بزرگداشت شهدا در گیلان احیا می‌شود.

ندای گیلان: ابراهیم طاهرنژاد در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز شهدا با اشاره به صدور فرمان تاریخی امام (ره) در تاسیس بنیاد شهید در 22 اسفند ماه سال 58 اظهار کرد: همواره در رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری در تبیین مقام شهید، بزرگداشت و تجلیل از شهیدان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده معظم شهدا به عنوان رسالت خطیر تاکید شده است.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور نهادینه‌کردن فرهنگ بزرگداشت شهدا روز 22 بهمن ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید را روز بزرگداشت شهدا نامگذاری کرده و در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

طاهرنژاد بر شناساندن و ترویج روز بزرگداشت شهدا در جامعه تاکید کرد و افزود: زنده نگه‌داشتن یاد، نام و خاطره شهیدان و تبیین حق بزرگ شهدا از اهداف نامگذاری مذکور است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه احیاء، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی روز بزرگداشت شهدا امکانپذیر است، تصریح کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گیلان احیا می‌شود.

وی خواستار شناساندن و نهادینه کردن روز بزرگداشت شهدا در جامعه شد و بیان کرد: اجرای برنامه‌های جذاب، جدید، ابتکاری و تحولی از سیاست‌ها و تدبیرهای روز بزرگداشت شهدا است.

طاهرنژاد تمرکز و برگزاری برنامه‌های بزرگداشت شهدا را از 19 تا 22 اسفند ماه جاری در گیلان عنوان کرد و گفت: اولویت‌بخشی و رویکرد رسانه‌ای در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حائز اهمیت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با تاکید بر مردمی و فراگیر برگزار کردن روز بزرگداشت شهدا، خاطرنشان کرد: رویکرد فرهنگ‌سازی برای تبیین روز بزرگداشت شهدا مهم است.

وی خواستار توجه و اهتمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در شناساندن روز بزرگداشت شهدا در گیلان شد و اظهار کرد: ستاد استانی روز بزرگداشت شهدا با دبیری بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تشکیل شده است.

طاهرنژاد از شناسایی شهدای متولد 24 اسفند و شهادت در 22 اسفند در گیلان خبر داد و یادآور شد: آمار مذکور به منظور ارائه به دستگاه‌های مختلف تهیه می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه همایش پیاده‌روی خانوادگی صبح روز 22 اسفند ماه در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: هماهنگی لازم برای دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی با خانواده شهدا و تجلیل از خانواده شاهد و ایثارگر در گیلان انجام شده است.