با نصب چهار دستگاه بازوی بارگیری دریایی در اسکله‌های دُلفین مجتمع بندری انزلی، یک میلیون یورو صرفه جویی ارزی شد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: تمامی مراحل طراحی، نظارت و نصب این چهار دستگاه بازوی بارگیری دریایی (Loading Arm) با توان و دانش ایرانی انجام شده است.

مهدی نیکوکار به اهمیت و مزیت این دستگاه‌ها در انتقال ایمن فرآورده‌های نفتی اشاره کرد و افزود: هر کدام از این بازو‌های بارگیری، توان تخلیه ۳۰۰ متر مکعب سوخت در ساعت را دارد و می‌تواند برای سرعت بخشی انتقال فرآورده‌های نفتی به خطوط انتقال و مخازن ذخیره، به صورت خودکار و قابل کنترل، به شیر‌های چندگانه و چندمنظوره کشتی (MFD) متصل شود.

مجتمع بندری انزلی بزرگترین بندر حاشیه شمالی کشور است که به دلیل واقع شدن در مسیر ارتباطی اروپا – آسیا، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.