در نشست شورای سلامت شهرستان مرزی آستارا بر تلاش همه‌جانبه ارتقای شاخص‌های سلامت و تخصیص ملزومات بهداشتی و درمانی در شهرستان تأکید شد.

به گزارش ندای گیلان از آستارا،نشست شورای سلامت آستارا با حضور محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونان و مدیران ستادی و همچنین ولی داداشی، نماینده مردم شهرستان مرزی آستارا و مسوولان شهرستان در سالن اجلاس بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.

در این نشست، مشکلات، چالش‌ها و موانع خدمتی بیمارستان شهید بهشتی آستارا اعم از کمبود پزشکان متخصص، کادر پرستاری و خدمات و همچنین کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

همچنین کمبودهای تأسیساتی، زیرساختی و تجهیزاتی بیمارستان شهید بهشتی آستارا از جمله سامانه‌های سرمایشی طرح و مورد توجه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفت.

گفتنی است؛ در این نشست بر ضرورت طرح توسعه بیمارستان شهید بهشتی آستارا و انتقال بخش دیالیز از بیمارستان قدیمی به جدید، تأکید شد.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به مرزی بودن آستارا، بر لزوم جدی گرفتن بهداشت به ویژه نظارت بهداشتی بر کالا و مسافر ورودی به کشور توسط پایگاه‌های مرزی، تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حضور مسافران و گردشگران در شهرستان مرزی آستارا، از عزم و اراده جدی نظام سلامت استان بر تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در آستارا خبر داد.

آشوبی وضعیت بیمارستان شهید بهشتی آستارا را خوب و رو به بهبود توصیف کرد و گفت: برخی از نقیصه‌ها در ابن بیمارستان با تلاش بیشتر، انعطاف در اجرای قوانین و یا تخصیص پزشک‌های متخصص، قابل هست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از تخصیص برخی از اقلام و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان شهید بهشتی آستارا خبر داد.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات جهادی نظام سلامت گیلان، اظهار کرد: علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته همچنان بخشی از بیماران برای دریافت خدمات درمانی به مرکز استان با شهرهای همجوار مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود پرستار در کشور، افزود: این نقیصه در شهرستان آستارا نیز دیده می‌شود و لازم است توجه بیشتری با این منطقه شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی همچنین بر تسهیل خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی در شهرستان و تسریع در رفع نقیصه‌های تجهیزاتی تأکید کرد.

گفتنی است در این نشست گزارشی توسط مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و همچنین رییس بیمارستان شهید بهشتی ارایه شد.