براساس پلنی که با بوئینگ داشته‌ایم قرار است 10 فروند هواپیمای 800-737 و 10 فروند هواپیمای 737 نیو از این شرکت خریداری کنیم.

محمود شکرآبی در حاشیه افتتاح کترینگ هما در پاسخ به پرسش تسنیم درباره برنامه نوسازی ناوگان،‌اظهار کرد: توسعه ناوگان هواپیمایی در حال حاضر به شرایط خاص کنونی بستگی دارد، با توجه به وضعیتی که برای ارز پیش آمده، مقداری دست و بال ما –در نوسازی ناوگان- بسته شده است.

وی با بیان این‌که همه ایرلاین‌های ایرانی به دنبال این هستند که ناوگان خود را نوسازی کنند از آغاز نوسازی ناوگان قشم ایر از سال گذشته خبر داد و افزود: در این راستا با کمپانی‌های ایرباس، بمباردیه و بوئینگ در حال مذاکره هستیم. این مذاکرات در حال پیگیری است اما یک سری مشکلات وجود دارد.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که تعداد هواپیماهایی که در حال مذاکره با سه کمپانی ذکره شده چه تعدادی است، افزود: براساس پلنی که با بوئینگ داشته‌ایم قرار است 10 فروند هواپیمای 800-737 و 10 فروند هواپیمای 737 نیو از این شرکت خریداری کنیم.

وی با بیان این‌که در این رابطه تفاهمنامه‌هایی امضا شده است، ادامه داد:‌در بحث ایرباس هم روی هواپیماهای 320 و 319 کار می‌کردیم که در حال نهایی شدن است، حدود 15 فروند است که البته با 2 تا 3 فروند شروع می‌شود.

مدیرعامل قشم‌ایر در خصوص مذاکره با بمباردیه نیز گفت: در حال مذاکره این شرکت برای خرید 10 فروند هواپیما هستیم.

مدیرعامل قشم ایر در پاسخ به این پرسش تسنیم که آیا برنامه‌ای برای خرید هواپیمای سوخو دارید، اظهار کرد: با توجه به این‌که این نوع هواپیما را بررسی نکرده‌ایم، فعلا روی آن برنامه‌ای نداریم ممکن است در آینده در این رابطه برنامه‌ای داشته باشیم.

شکرآبی با باین این‌که معتقدم در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی بهتر است برای نوسازی ناوگان هواپیماهای 5 سال ساخت را خریداری کنیم، افزود: برای خرید هواپیما یک سری فاینانس وجود دارد و خرید هواپیما حتما نیازمند فاینانس است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر این‌که آیا با دولت در رابطه با تامین منابع مورد نیاز مذاکره ای داشته‌اید، تصریح کرد: در این زمینه صحبت‌هایی شده اما هنوز اجرایی نشده است.

فرزانه شرفبافی مدیرعامل ایران‌ایر نیز در مراسم افتتاح کترینگ هما در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، گفت: کترینگ هما 6 سال پیش ساخته شده ولی راه‌اندازی نشده بود.

وی با بیان این‌که سالانه 250 تا 300 میلیون تومان هزینه نگهداری تجهیزات خاموش کترینگ بود از نیاز 10 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی این مجموعه خبر داد و گفت: البته در نهایت ماکزیمم هزینه راه‌اندازی کترینگ هما 1.5 میلیارد تومان بوده است.

وی بدون این‌که به نحوه تامین این مبلغ اشاره کند ظرفیت شبانه روز کترینگ هما در فرودگاه امام را 120 هزار پرس اعلام کرد.