به گزارش ندای گیلان، مصطفی سالاری عصر امروز در دیدار با مدیران بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به اینکه در اجرای طرح تحول نظام سلامت کارکنان این مجموعه عهدهدار کارهای مهمی بودند گفت: این طرح باعث شد تا مردم بیشتر با خدمات بیمه سلامت آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه مردم شایسته ارائه بهترین خدمات هستند اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت با هدایت مستقیم شخص رییسجمهور به ثمر نشست و باید تلاش کنیم تا در اجرای صحیح آن خللی ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور جامعه مخاطب بیمه سلامت هستند گفت: خدمات ارائه شده از سوی بیمه سلامت بر اقتصاد بیش از ۴۰ میلیون نفر اثرگذار است.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه برای استمرار خدمات رسانی به مردم نیازمند تحولات جدی هستیم اظهار داشت: بیمه سلامت باید از حق نظارت بر چگونگی تجویز دارو و مصرف آن، میزان بستری و خدمات پزشکی و جراحی در حال ارائه برخوردار باشد تا میان توازنی میان منابع، مصارف و هزینهها ایجاد شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی بیمه ها، اختلال در ارائه خدمات در بخش درمان را به دنبال دارد افزود: برای افزایش نظارت ها اقداماتی در حال انجام است و در این مسیر انعکاس پیشنهادات شما که به صورت عینی با این موارد مواجه هستید باعث تسریع در رفع این نواقص می شود.
وی با بیان اینکه اجرای کامل نظام ارجاع در بخش درمان به افزایش نظارت ها کمک می کند گفت: نظام ارجاع با مدیریت نظام مند خدمات درمانی می تواند با نظارت بر چگونگی مراجعه مردم به مراکز نیازمندی های آنان را ساماندهی کند.
در این دیدار مدیرکل بیمه سلامت استان به ارائه گزارشی از نحوه خدمات رسانی به مردم گیلان از سوی این مجموعه پرداخت و گفت: در استان گیلان یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده داریم که هزار و ۸۷۱ نفر به این افراد خدمت رسانی می کنند.
وی به وجود ۱۷۷ مرکز بهداشتی و درمانی در مجموعه بیمه سلامت گیلان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۰۵ هزار نفر از هموطنان گیلانی که عمدتا از اقشار آسیبپذیر جامعه هستند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
علی اکبری با اشاره به اینکه در سطح استان ۶۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان در بخش روستایی هستند اظهار داشت: ۲۰۷ نفر در ۱۶ ادارات شهرستانی گیلان به بیمه شدگان خدمات ارائه می کنند.
Saturday, 22 February , 2025