رئیس قوه قضاییه برای بررسی علل حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت دستور ویژه صادر کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، در پی آتش‌سوزی بامداد سه‌شنبه در بیمارستان قائم (عج) رشت و جانباختن تعدادی از هم‌وطنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه طی دستوری خطاب به رئیس کل دادگستری استان گیلان بر حضور وی در صحنه حادثه و بررسی علل وقوع این آتش‌سوزی و شناسایی و تحت نظر قرار دادن خاطیان و مقصران احتمالی تاکید کرد.

در پیام رئیس دستگاه قضا ضمن همدردی با خانواده جان‌باختگان، بر لحاظ هر چه استوارتر و قوی‌ترِ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث این‌چنینی که سبب داغ‌دار شدن خانواده‌ها می‌شود، تاکید و تصریح شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان نیز در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان قائم رشت در ساعات ابتدایی حادثه با اشاره به تعداد بالای فوت شدگان افزود: بیشتر فوت شدگان در بخش آی سی یو در طبقه همکف بستری بودند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با تاکید بر بررسی سریع علت حادثه و علت فوت بیماران، اضافه کرد: سازمان آتش نشانی باید با فوریت علت آتش سوزی را اعلام کرده و پزشکی قانونی نیز علت دقیق فوت این بیماران را مشخص کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شهروندان اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی افزود: قاضی ویژه‌ای برای رسیدگی به این حادثه معین شده که پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببان و اهمال کنندگان، برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مکان‌های پُرازدحام باید پیش بینی‌های امنیتی لازم و مقررات ایمنی ساختمان‌ها رعایت شود، اضافه کرد: رعایت استاندار در تأسیسات و همچنین نظارت مستمر بر موارد ایمنی، از موارد ضروری برای پیشگیری از چنین حادثه‌های است.