رئیس کل دادگستری گیلان ازدیاد آسیب‌های اجتماعی را از معضلات استان گیلان برشمرد و گفت: کاهش ازدواج و رشد طلاق در استان قابل توجه بوده و باید مسئولان فرهنگی در راستای تحکیم فرهنگ خانواده و تشویق جوانان به ازدواج، راهکارهای جدی بیندیشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، نشست نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه استان گیلان با حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

رییس کل دادگستری استان گیلان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران شهیدش اظهار داشت: از خطه گیلان علما و بزرگان زیادی همچون آیت الله ربانی املشی، آیت الله محمدی گیلانی و آیت الله بهجت برخاستند که بر روان و روح پاکشان درود و سلام می‌فرستیم.

وی با تاکید بر ارتباط گسترده مدیران قضایی استان با ائمه جمعه تصریح کرد: امامان جمعه همواره در متن جامعه بوده و دغدغه‌مند مشکلات و نیازهای مردم هستند و لذا ارتباط مستمر قضات و مسئولان قضایی و دستگاه‌های تابعه با ائمه جمعه یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

رئیس شورای قضایی استان برخی از خلاهای قانونی را از عوامل تاخیر در پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی استان دانست و گفت: همین تأخیر در افتتاح و تکمیل طرح‌ها، هزینه زیادی بر دولت تحمیل کرده و نارضایتی مردم را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در دادگستری کل استان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، کوتاهی‌های مسئولان که منجر به خسارت به بیت المال می‌شود بررسی شده و برای برخی مدیران، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

این مقام ارشد قضایی خاطرنشان کرد: تاکنون صدها پرونده‌های قضایی مربوط به ادارات استان و ترک فعل مدیران اجرایی، تشکیل و برای برخی از آنان حکم انفصال از خدمت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیران استان باید احساس مسئولیت نموده و نسبت به ماموریتی که به آنان سپرده می‌شود است ایفای وظیفه نمایند، ابراز داشت: تمام مسئولان باید مدبرانه و مطابق مقررات قانونی عمل کرده و در صورت ترک فعل، پاسخگو باشند.

صادقی نیارکی ازدیاد آسیب‌های اجتماعی را از معضلات استان گیلان برشمرد و گفت: کاهش ازدواج و رشد طلاق در استان قابل توجه بوده و باید مسئولان فرهنگی در راستای تحکیم فرهنگ خانواده و تشویق جوانان به ازدواج، راهکارهای جدی بیندیشند.

وی همچنین خشونت رفتاری، کلامی و مشروبات الکلی را از دیگر آسیب‌های استان عنوان نمود و از ائمه جمعه خواست تا در خطبه‌های نماز جمعه در حوزه خانواده نصایح و ارشادات سازنده‌ای ایراد نمایند.