یک روزنامه در انتقاد به حجاب زنان نوشت:پوشش و حجاب برای برخی به هوا بستگی دارد. هر چه هوا گرم تر می شود انگار حجاب هم برای این افراد کم رنگ تر می شود. حالا این که تفاوت هوای گرم با پوشش های نامناسب چیست و چرا گاهی حجاب با پوشش هایی همچون مانتوهای شیشه ای و حریر به ولنگاری فرهنگی تبدیل می شود، موضوعی است که بدون شک عامل یا عوامل آن را باید در بخش ها و موضوعات مختلف جست وجو کرد.

به گزارش ندای گیلان،در این گزارش آمده است:

* پوشش و حجاب برای برخی به هوا بستگی دارد. هر چه هوا گرم تر می شود انگار حجاب هم برای این افراد کم رنگ تر می شود. حالا این که تفاوت هوای گرم با پوشش های نامناسب چیست و چرا گاهی حجاب با پوشش هایی همچون مانتوهای شیشه ای و حریر به ولنگاری فرهنگی تبدیل می شود، موضوعی است که بدون شک عامل یا عوامل آن را باید در بخش ها و موضوعات مختلف جست وجو کرد.

* شاید در این میان برخی هم معتقد باشند، علت بخشی از این ولنگاری های پوششی، نوع لباس ها و مانتوهایی است که در بازار عرضه می شود. این گروه معتقدند اگر جلوی تولید و عرضه این مانتوها گرفته شود بدپوششی و بدحجابی هم کم می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد در این رابطه گفت:

* قطعا عرضه محصولات و پوشاک ضدفرهنگی مورد تایید اتحادیه نیست و ما بارها این موضوع را از طریق اخطار و تذکر به واحدهای مدنظر پیگیری کرده ایم اما باید بپذیریم که عرضه هر نوع تولید و محصول مبتنی بر تقاضاست. طبیعتا اگر از سوی جامعه تقاضای این نوع پوشاک نباشد تولیدکننده و فروشنده هم آن را عرضه نمی کند، متاسفانه هم اکنون این نوع مانتوها که پوشش مناسب ندارد مشتری و مصرف کننده دارد.

* گاهی دیده می شوند افرادی که مانتوهایشان دکمه هم دارد اما دکمه ها را باز می گذارند. درواقع این نشان می دهد که موضوع را تنها نمی توان در لباس خلاصه کرد بنابراین عمده چالش در این موضوع، فرهنگی و مرتبط با خاستگاه فکری افراد و خانواده هاست. ضمن این که همین حالا هم مانتوهای مناسب در بازار عرضه می شود اما تقاضا آن طور که باید نیست.

* ما تاکنون این گونه رصد نکرده ایم که به درصد مشخصی رسیده باشیم اما به گمانم حدود ۵۰درصد فروشگاه ها این گونه اند یعنی محصولاتی را عرضه می کنند که از نظر ما مناسب نیست. برخی از آن ها هم حرفشان این است، که برای ما فقط فروش مهم است و این که جنس به پول تبدیل شود.

* ما اگر می خواهیم مدل های زیبا و اسلامی گسترش یابد باید از طراح و تولید کننده این محصولات حمایت کنیم، اما الان چنین حمایت هایی وجود ندارد و تقریبا کمتر مجموعه یا نهادی است که در این زمینه هزینه می کند.