به گزارش ندای گیلان از رشت، مسعود کاظمی در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت حمل و نقل در ایام نوروز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: تمامی دستگاههای مرتبط اجرایی استان، آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی با اولویت بندی رفع نقاط حادثه خیز استان و انجام تکالیف قانونی آنان که با این کمیسیون مرتبط هستند را داشته باشند.
وی با قدردانی از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گیلان و سایر دستگاههای اجرایی متولی در رفع بسیاری از نقاط حادثه خیز بیان کرد: تمام دستگاههای مربوطه باید حداکثر ظرفیت خود را برای اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز باقیمانده در راستای کاهش تلفات جاده ای بکار گیرند.
مسعود کاظمی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان باید برای نصب علایم هشداری اقدام نماید و با همراهی سایر دستگاه های اجرایی و پلیس راه، اطلاع رسانی مناسب و گسترده ای را از طریق صدا و سیما و استفاده کارآمد از ظرفیت فضای مجازی برای انتشار توصیه های ایمنی داشته باشند.
وی با تاکید بر روان سازی ترافیک نوروزی در جادههای ارتباطی استان گیلان که یکی از پر ترافیکترین محورهای ارتباطی در کشورمی باشد افزود: دستگاههای اجرایی متولی مکلف هستند همکاری لازم را با نیروی انتظامی استان برای تقویت ساز و کارها و ابزارهای کنترلی و نظارتی برای کاهش تصادفات جادهای داشته باشند.
کاظمی بیان اینکه ، باید برای ناوگان عمومی اقدامات تشویقی از جمله سوخت و لاستیک با توجه به افزایش تورم در نظر بگیریم افزود: رانندگان ناوگان عمومی با توجه به عملکردشان باید بصورت مستمر مورد تقدیر قرار گیرند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در این جلسه، با بیان اینکه این اداره کل آمادگیکامل در راستای خدمات دهی بهتر در ایام نوروز ، به هموطنان عزیز را دارد افزود: رفع نقاط حادثه خیز باقیمانده در سطح استان، ارتقای سطح ایمنی تردد وسایل نقلیه و نصب، نوسازی، بازسازی، تعمیر، پاکسازی و شستشوی انواع تابلو علائم ایمنی، اخطاری، انتظامی و هدایت مسیر در دستور کار قرار دارد و این روند تا قبل از شروع طرح نوروزی ادامه خواهد داشت.
غلامعلی نیک فهم با تاکید بر اینکه در حوزه ایمنی راهها اولویت مهم حفظ جان هموطنان است افزود: اکیپ های راهداری و تمامی ماشین آلات برای انجام عملیات راهداری نوروزی مجهز شده و با شروع طرح نوروزی در نقاط پرحادثه استان مستقر خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۴۸ شرکت حمل و نقل مسافر در استان گیلان با بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه وسیله ی نقلیه آماده ارائه خدمت به مسافرین نوروزی میباشند گفت: مردم میتوانند برای اعلام هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت با شماره ی ۱۴۱ در هر ساعت از شبانه روز تماس حاصل نموده و موارد مورد نظر خود را با کارشناسان مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان درمیان بگذارند.
Friday, 22 November , 2024