رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از صدور ۲۱ پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی در استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،صالح محمدی گفت: در نیمه نخست امسال ۲۱ پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی صادر شده که با راه اندازی آن برای ۲۶۰ نفرگیلانی شغل ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این واحد‌های تولیدی ۱۸۱ هزار تن مواد خام کشاورزی فرآوری و بسته بندی می‌شود، افزود: برای راه اندازی این واحد‌های صنعتی هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بخش عمده سرمایه‌گذاری این صنایع تبدیلی و تکمیلی را بخش خصوصی و با مشارکت مردم انجام داده است اضافه کرد: برای تکمیل این طرح‌های صنعتی ۵۰۵ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و حمایت دولت تامین شده است.

صالح محمدی گفت: این طرح‌های صنعتی در حوزه زراعی، باغی، دام و طیور به متقاضیان در شهرستان‌های صومعه‌سرا، آستانه اشرفیه، رشت، شفت، رودسر، رودبار، آستارا و تالش راه اندازی می‌شود.
وی تصریح کرد: مجوز برای فعالیت‌های ذخیره‌سازی و نگهداری موادغذایی در سردخانه دو مداره و نیز بالای صفر، بسته بندی میوه تازه، سبزی و صیفی تازه، شالیکوبی و انواع محصولات کشاورزی شامل؛ برنج، حبوبات، چای، انواع چاشنی، ادویه و بادام زمینی فرآوری شده صادر شد.
صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی صنایعی است که با انجام کار‌های تجاری سازی بر روی محصولات زراعی، باغی، دامی، طیور، شیلات، جنگل و مرتع موجب ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در این محصولات می‌شود.