دبیر فدراسیون اسکی می‌گوید: ملی‌پوشان سابق در صورتی می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند که در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرده و امتیاز لازم را بگیرند.

سیدحمید مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، درباره آغاز مسابقات قهرمانی کشور از شنبه در همدان گفت: این مسابقات در همدان آغاز می‌شود و در چهارمحال و بختیاری به پایان می‌رسد. بعد از پایان فصل، اردوی تیم ملی برای مسابقات بازی‌های آسیایی در سال 2017 که به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد، آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اردوی ملی برون‌مرزی هم برای ورزشکاران در نظر گرفته‌اید یا خیر، اظهار داشت: با باقرزاده سرپرست آکادمی ملی المپیک رایزنی کرده‌ایم که مربی بدنساز و روانشناس به ما بدهند و بعد از پایان فصل هم قرار است در سه وعده در مناطق مختلف ایران اردوهای ملی برگزار شود اعزام برون‌مرزی هم داریم که هنوز هم مشخص نیست که این اعزام‌ها به کدام کشورها است. با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی کشور برگزار می‌شود سه نفر برتر مستقیم به تیم ملی دعوت می‌شوند اما کمیته فنی ما همه نفرات را رصد می‌کند و شاید ورزشکاری که در رده آخر قرار گرفت اگر پتانسیل داشته باشد به تیم ملی دعوت شود.

دبیر فدراسیون اسکی در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی براینکه تکلیف ملی‌پوشان سابق چطور خواهد شد، تصریح کرد: آنها هم باید در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند که در صورت کسر نتیجه به تیم ملی دعوت می‌شوند در غیر این صورت نمی‌توانند به تیم ملی راه پیدا کنند.

مهدوی درباره اینکه سرمربی تیم‌های ملی در ماده‌‌های مختلف چه زمانی معرفی می‌شود، گفت: احتمال دارد ما مربی خارجی از کشورهای صاحب سبک جذب کنیم البته مذاکره مستقیمی نداشته‌ایم اما دبیر فدراسیون اسکی ارمنستان چند گزینه را به من معرفی کرده است که اروپایی بودند.

وی در ادامه درباره اینکه اخیراً ورزشکاران مقابل وزارت ورزش تجمع داشتند و اعتراض کردند، خاطرنشان کرد:‌ ورزشکار حق اعتراض دارد اما نه در وزارت ورزش، ما در فدراسیون دیکتاتوری هم نداریم می‌توانند در آنجا مشکلات‌شان را مطرح کنند ما هم رسیدگی می‌کنیم. اگرچه آنها می‌گویند چرا به مسابقات بین المللی اعزام نمی‌شوند اما دستور صریح وزارت ورزش را داریم که ورزشکاران نباید به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند. ما فقط می‌توانیم آنها را به رقابت‌های آسیایی، المپیک و جهانی بفرستیم.

دبیر فدراسیون اسکی در خصوص لغو مسابقات بین‌المللی در توچال عنوان کرد:‌ این مسابقات با دستورالعمل گرشاسبی مدیرکل استان تهران لغو شد و به خاطر انتخابات توچال نباید میزبانی هیچ مسابقه‌ای را داشته باشد.

انتهای پیام/ر