مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش اعتقاد دارد که در حال حاضر شرایط فدراسیون‌های المپیکی از المپیک لندن هم بهتر است و همه تلاش می‌کنند تا ایران بهترین نتیجه را در ریو بگیرد.

سیدعبدی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که در فاصله شش ماه مانده به المپیک وضعیت فدراسیون‌های المپیکی را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: فدراسیون‌ها شرایط خوبی دارند تا الان 33 سهمیه ایران قطعی شده اما ما تا اوایل تیرماه هم می‌توانیم سهمیه بگیریم. وزیر ورزش نگاه ویژه‌ای دارد و معاونان هم به اردوها سرکشی می‌کنند. رقابت مهمی پیش‌رو است امیدوارم که هم سهمیه و هم مدال‌های خوبی در المپیک بگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد خیلی از فدراسیون‌ها در این مدت مشکلات مالی داشته‌اند، اظهار داشت: در ورزش همیشه مباحث مالی بوده است اما نگاه وزیر ورزش، کمیته ملی المپیک و معاون قهرمانی این بوده که بتوانیم شرایط را بهتر کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش درباره اعتراض برخی از مربیان از جمله بنا که اعتقاد دارد شرایط و امکانات مناسب نیست، تصریح کرد:‌ شرایط مانند المپیک لندن و حتی بهتر هم هست به جای بحث باید کاری کنیم که چنین مباحثی در جلسات خصوصی مطرح شود نه در رسانه‌ها. من به بنا احترام می‌گذارم او شخصی توانمند و دوست‌داشتنی است ما هم تلاش می‌کنیم تا مشکلات رفع شود.

دبیر کمیسیون مربیان خارجی وزارت ورزش درباره اینکه خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند نتیجه نگرفتن تیم فوتبال امید به خاطر رد کرانچار از سوی این کمیسیون بوده است، تصریح کرد: این مباحث مربوط به گذشته است که من نبوده‌ام اما کار کمیسیون به این صورت است که فدراسیون از مربی مدنظرش دفاع می‌کند در خصوص سوابق و توانمندی بازیگری و مربیگری فرد مورد نظر صحبت می‌کند. ما به دنبال فردی هستیم که توانمند باشد و کار را به نتیجه برساند.

افتخاری در پایان از بررسی مربیان خارجی تنیس روی میز و فدراسیون جانبازان و معلولین در این کمیسیون خبر داد.

انتهای پیام/ر