به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار موسیقی فارس، خیام و میرزا عبدالله تلاش است برای نکوداشت بزرگانی که در ادبیات و موسیقی ما جایگاه ویژهای دارند. رباعیات خیام و ردیف موسیقی میرزا عبدالله از سادگی و کوتاهی و تکرار کلمات و جملات برخوردار است که خود به تنهایی زیباییهای نهفته در خویش را بازگو […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار موسیقی فارس، خیام و میرزا عبدالله تلاش است برای نکوداشت بزرگانی که در ادبیات و موسیقی ما جایگاه ویژهای دارند. رباعیات خیام و ردیف موسیقی میرزا عبدالله از سادگی و کوتاهی و تکرار کلمات و جملات برخوردار است که خود به تنهایی زیباییهای نهفته در خویش را بازگو میکند.در قطعات این آلبوم نگاهی متفاوت از ردیف میرزاعبدالله ارایه میشود. همچنین نگاهی متنوع به رباعیات خیام که لزوما در تمامی قطعات همبستگی و تاثیرش را از ردیف میرزا عبدالله حفظ نکرده و در قطعهای برگرفته از آن و در قطعهای دیگر کاملا بیارتباط و مستقل است.میرزا عبدالله فراهانی استاد برجسته موسیقی ایرانی و نوازنده سرشناس سهتار و تار بود. او از چهرههای تأثیرگذار در موسیقی ایرانی بود و ردیف موسیقی ایرانی را به نظم درآورد. میرزا عبدالله، فرزند آقاعلیاکبر خان فراهانی، نوازنده تار دوران ناصرالدینشاه و پدر احمد عبادی نوازندهٔ بزرگ سهتار بود.زیرکش سلمک، رضوی، کنج خراب، سور، هیچ است، نوروز صبا، خوش باش، رنگ نوا و مِی باید عناوین نه قطعه آلبوم خیام و میرزا عبدالله هستند.بر اساس این گزارش، آلبوم موسیقی خیام و میرزاعبدالله کاری از آرش قاسمی و گروه موسیقی میراث، توسط نشر میراث نغمههای کهن منتشر و روانه بازار موسیقی شد.انتهای پیام/