نماینده رشت گفت:تحولی در خرید تضمینی چای در طی 2الی 3 سال اخیر اتفاق افتاده، اما اشکالی که در این راستا وجود دارد، تاخیر در پرداخت مطالبات چایکاران است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت وگویی درباره وضعیت چای  ایرانی در کشور،گفت: عدم تبلیغات بهینه چای بدون اسانس در صداو سیما موجب می شود، ذائقه ی شهروندان به سمت چای ایرانی گرایش پیدا نکند و در همین حال برخی چای های دارای اسانس خارجی،  مستقیماً  سلامت  شهروندان  را هدف گرفته اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهروندان نباید ناآگاهانه  چای های خارجی بی کیفیت را در سبد مصرفی شان قرار دهند، تصریح کرد: دردآورتر ازموضوعات  ذکره شده این است که در حالی که در سال اقتصاد  مقاومتی باید در ادارات دولتی   بر مصرف تولیدات داخلی تاکید شود،  اما متاسفانه استفاده  از  چای  خارجی  رواج  دارد؛ بنابراین  باید دیوان محاسبات بر وضعیت هزینه کرد،  چای خارجی در ادارات دولتی  ورودکند.

وی ادامه داد:  انصافا تحولی  در خرید تضمینی چای در طی 2الی 3 سال اخیر  اتفاق افتاده، اما اشکالی که در این راستا وجود  دارد، تاخیر در پرداخت مطالبات چایکاران است که این  امر ذائقه ای چایکاران را تلخ کرده است؛ چرا که پرداخت با تاخیر مطالبات چایکاران به منزله نوشدارو  پس از مرگ  سهراب است.

 عضوکمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، یادآورشد: عدم تبلیغ چای ایرانی ارگانیک در صداو سیما یکی از موانع ترغیب شهروندان به استفاده بهینه  از چای ایرانی است و این در حالی است که کیفیت چای ایرانی با چای خارجی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.