به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهران اعتمادی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پیشرفت عملیات احداث آزادراه تهران-شمال بیان کرد: قطعه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر از دره کن در دهکده المپیک شروع میشود و تا شهرستانک ادامه دارد.وی با بیان اینکه با تکمیل این قطعه 60 کیلومتر […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهران اعتمادی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پیشرفت عملیات احداث آزادراه تهران-شمال بیان کرد: قطعه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر از دره کن در دهکده المپیک شروع میشود و تا شهرستانک ادامه دارد.وی با بیان اینکه با تکمیل این قطعه 60 کیلومتر فاصله تهران تا شمال کمتر میشود، گفت: جاده موجود بین تهران-کرج-شهرستانک 90 کیلومتر است که با احداث قطعه یک آزادراه به 32 کیلومتر کاهش مییابد.اعتمادی با بیان اینکه احداث قطعه یک زمان سفر به چالوس را کوتاه میکند، اظهارداشت: منطقه یک با احتساب الحاقیه (قطعه F) 35 دهنه تونل دارد ضمن آنکه میزان تونلهای منطقه یک در مسیر رفت و برگشت 32 کیلومتر است.وی ادامه داد: همه قطعات منطقه یک آزادراه تهران-شمال بسته است و فقط قطعه F که اتصال قطعه یک به قطعه 2 آزادراه تهران-شمال است عملیات اجرایی در آن آغاز نشده است اما پیمانکار آن انتخاب شده است.مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: با پایان یافتن قطعه یک در کیلومتر 32 آزادراه تهران-شمال قطعه F متصل کننده قطعات یک و دو اجرا میشود که در حال حاضر این قطعه منطقه یک آزادراه را به جاده چالوس متصل میکند.اعتمادی گفت:قطعه F حدود ۱۷۰۰ متر است که 1200 متر آن مشخصات آزادراهی دارد و بقیه در قالب تعریض اجرا میشود.وی بیان کرد: پیش از قطعه F قطعه E و در واقع قطعه پایانی منطقه یک آزادراه است که امروز 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آذرماه امسال به پایان میرسد.وی یادآور شد: پیشبینی شده است کل قطعه یک تا بهار 96 زیر بار عبور ترافیک رود.اعتمادی اظهارداشت: در حال حاضر 6 پیمانکار ایرانی و یک پیمانکار چینی متولیان منطقه یک و قطعه الحاقی هستند.وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از مصالح توسط شرکت آزادراه تهران – شمال تامین شده است که در این باره میتوان به تامین 100 درصدی سیمان و همچنین میلگرد و ورق برای پیمانکاران اشاره کرد.مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: تنها پیمانکار چینی منطقه یک فقط کارهایی را که از گذشته مانده است اجرا میکند و امروز در یک تونل عملیات لاینینگ و در چند تونل عملیات حفاری انجام میدهد ضمن آنکه حجم دلاری قرارداد پیمانکار چینی کاهش یافته است.وی بیان کرد: در حال حاضر منطقه یک آزادراه تهران-شمال 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 600 میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه شده است ضمن آنکه 40 درصد دیگر از این پروژه برای تکمیل 1000 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.اعتمادی بیان کرد: اغلب معارضان منطقه یک آزادراه رفع شده است و فقط یک معارض شبه دولتی وجود دارد که در حال رفع مشکل آن هستیم و استانداری وعده داده است این مشکل را رفع کند.وی با بیان اینکه در مناطق 2 و 3 آزادراه تهران-شمال اسناد ارزیابی بررسی میشود، اظهارداشت: اسناد ارزیابی 2 مرحله در منطقه 2 آزادراه نهایی شده است.وی بیان کرد: پس از ارزیابی پیمانکاران پروژهها در قالب EPCF عملیاتی میشوند.مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: همچنین پیشنهادهای EPCF در حال انجام است، اسناد خریداری شده و بازگشایی پاکتها انجام میشود.وی یادآور شد: تلاش میکنیم ابتدا منطقه 2 آزادراه را شروع و اجرا کنیم و پس از پیشرفت فیزیکی، همزمان منطقه 3 را نیز شروع کنیم.وی یادآور شد: منطقه 2 آزادراه تهران-شمال نیز بیش از 20 کیلومتر تونل دارد.اعتمادی اظهارداشت: در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال ارزیابی کیفی حضور پیمانکاران برداشته شده است و پیمانکارانی از داخل کشور در کشورهای کره و چین حضور خواهند داشت.مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال بیان کرد: در منطقه یک آزادراه تونل 4 هزار و 800 متری تالون وجود دارد که پیشرفت مناسبی دارد.وی بیان کرد: تونل تالون 80 درصد پیشرفت فیزیکی در ابنیه دارد.مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: روزانه 500 تا 600 تن سیمان در منطقه یک به پروژه تزریق میشود.مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: برای سیستم تهویه تونلهای تالون و البرز انجام مطالعات به مشاور خارجی سپرده شد چون این کار به طور گسترده در ایران انجام نشده بود ضمن آنکه مشاور مطالعات ایمنی، آتشنشانی، روشنایی و از این قبیل را هم انجام میدهد.اعتمادی بیان کرد: پس از انجام مطالعات مشخص میشود که چه تأسیساتی برای این تونلها ضروری است.وی یادآور شد: پیشبینی میشود سیستم تأمین روشنایی، تهویه، اطفاء حریق و از این قبیل در منطقه یک آزادراه 200 میلیارد تومان اعتبار لازم داشته باشد.مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه تاکنون برای لاینینگ تونلها از 20 دستگاه قالب استفاده شده است، گفت: هماکنون 6 دستگاه قالب در تونلهای منطقه یک فعال است ضمن آنکه یک دستگاه نیز به تازگی خریداری شده است تا وارد عملیات لاینینگ شود.مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: پل شماره 6 در منطقه یک آزادراه تهران-شمال بلندترین پل منطقه یک است که 320 متر طول دارد و از جناحین دو بخش 80 متری است.اعتمادی گفت: یک باند این پل تکمیل شده است و باند دیگر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.وی با بیان اینکه تونل قبل از این پل در حال احداث است، گفت: تونل بعد از پل احداث شده است که به ترتیب تونلهای شماره 9 به طول 300 متر و تونلهای شماره 10 به طول 400 متر است.مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال بیان کرد: در این پلها از زیرپایه نصب نمیشود بلکه به صورت عدوات پیشرو پل ساخته شده و به جلو کشیده میشود ضمن آنکه سیستم پل از فلز و بتن است.اعتمادی گفت: برنامهریزی کردهایم این پل تا پایان آذرماه به اتمام برسد.وی بیان کرد: این پل دارای پایههای 80 متری و 40 متری است.وی همچنین از اجرای تونلهای دبل آرک در منطقه یک آزادراه اشاره کرد و گفت: اجرای این تونلها موجب کاهش هزینه و افزایش سرعت کاری میشود.مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال بیان کرد: در حال حاضر 1200 جبهه کاری در منطقه یک آزادراه تهران-شمال فعال است.وی یادآور شد: پیشبینی میشود برای تکمیل کل پروژه آزادراه تهران-شمال حدود 8 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم باشد.بنابر این گزارش، قطعه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر از بزرگراه همت و دهکده المپیک آغاز شده و تا شهرستانک ادامه مییابد. این منطقه دارای 2 باند رفت و 2 باند برگشت است.در قطعه دوم آزادراه تهران-شمال، تونل البرز در حال تکمیل است ضمن آنکه همانطور که گفته شد دولت و بنیاد مستضعفان در حال ارزیابی پیمانکاران برای اجرای این منطقه هستند.منطقه سوم آزادراه تهران-شمال که تاکنون هیچ عملیات اجرایی در آن انجام نگرفته است سختترین منطقه مسیر است که قسمت اعظمی از آن شامل تونل و پل خواهد بود.منطقه 4 آزادراه تهران-شمال نیز در دولت گذشته تکمیل شد و امروز زیر بار عبور قرار دارد.انتهای پیام/ک